Stadsraad Delden

Respect voor het verleden & invloed op de toekomst

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home Filmpjes van de Stadsraad Stadsraad Delden Algemeen
Stadsraad Delden Algemeen

Wethouder Ben Eshuis beantwoordt eindejaarsbrief Stadsraad

Afdrukken

(Bron: Stadsraad Delden, 4 mei 2012)

 

Op donderdag 5 april 2012 was wethouder Ben Eshuis op bezoek bij de Stadsraadvergadering om een mondelinge toelichting en reactie te geven op de eindejaarsbrief van de Stadsraad.
De volgende onderwerpen zijn besproken:
Op donderdag 5 april 2012 was wethouder Ben Eshuis op bezoek bij de Stadsraadvergadering om een mondelinge toelichting en reactie te geven op de eindejaarsbrief van de Stadsraad.

De volgende onderwerpen zijn besproken:

> Weide Vossenbrinkweg
Deze weide is sinds 21 december 2011 in het bezit van de gemeente. Over de planvorming is nog niets bekend. Wel wordt de Stadsraad betrokken bij de planvorming als het zover is.
Er zijn gegadigden om deze weide te kopen. Deze ontwikkeling moet even afgewacht worden.
 
> Weide Van Nispenweg
De wethouder meldt dat de huur van deze weide is opgezegd en dat een nieuwe huurder wordt gezocht. De weide is eigendom van de gemeente. Indien geen nieuwe huurder gevonden wordt, zal de weide behandeld worden als “ruw gras”. Dit betekent dat hier definitief geen bomen aangeplant zullen worden waardoor het zicht vanaf de kruising vermindert zou worden.
Lees meer...
 

Activiteiten Stadsraad Delden voorjaar 2012

Afdrukken

(Bron: Hofweeklblad, 22 februari 2012)

 Het jaar is alweer een kleine twee maanden onderweg en er spelen diverse zaken die dit jaar aandacht verdienen. In dit kader hebben wij de laatste vergadering Wethouder Ben Eshuis op bezoek gehad om de belangrijkste prioriteiten te bespreken.

Hoogfrequent goederenvervoer per spoor Ben Eshuis vertelt dat de gemeenten langs het Twentekanaal al voor langere tijd samenwerken om een tegengeluid te laten horen. Dit terwijl minister Schultz het hoogfrequente vervoer per spoor graag wil bevorderen. Ook de provincies Overijssel en Gelderland staan wat ‘toegankelijker’ in deze discussie. Er zijn verschillende alternatieven: de Betuwelijn zou moeten worden doorgetrokken, maar dit stuit nog op problemen met Duitsland. Of, en dit heeft ook de voorkeur van onze gemeente, het vervoer per schip over het Twentekanaal kan worden bevorderd. Het Twentekanaal is helaas niet overal breed en diep genoeg om 2 schepen naast elkaar te laten varen, maar er kan geïnvesteerd worden om dit toch mogelijk te maken.

Lees meer...
 


Pagina 6 van 8